Waar ben je naar opzoek? Hoe kunnen we je helpen?

Heb je al een abonnement bij een andere operator? Informeer je dan eerst even om na te gaan of je niet langer contractueel verbonden bent. Op die manier ben je er zeker van dat je geen verbrekingsvergoeding moet betalen, indien je contractduur nog niet verstreken is.

Om je telefoonnummer over te dragen hebben wij je klantengegevens van bij je vorige operator nodig:

Je klantennummer, naam en voornaam (zelfs indien deze fout vermeld stonden op je facturen). Voor de overdracht van een gsm-nummer hebben wij tevens het nummer van je simkaart nodig.

Heb je gekozen voor een Mixtus abonnement waar vaste telefonie inbegrepen is? Om van deze dienst gebruik te maken volstaat het om je telefoontoestel aan te sluiten via de PHONE 1 poort achteraan je Mixtus modem.

De Mixtus modem maakt voor je gesprekken gebruik van de VoIP software (spraak over internet). Telkens wanneer je een gesprek voert, reserveert je Mixtus modem een deel van de bandbreedte specifiek als spraakkanaal. Je internet en/of televisie gebruik ondervindt hiervan geen enkele hinder.

Wanneer je een gesprek voert, reserveert de Mixtus modem een deel van de bandbreedte dat voorzien is als spraakkanaal. Het pluspunt hier is dat dit je internet en/of televisiegebruik niet beïnvloedt. Indien je toch storingen ondervindt tijdens je communicaties, zoals bijvoorbeeld ruis op de lijn, haperende of wegvallende stemmen, robot-achtige stemmen,… neem dan contact op met onze technische dienst via het nummer 03 331 31 00, zodat één van onze medewerkers je te woord kan staan.

Meestal betreft het een probleem met de bandbreedte : je internetverbinding biedt misschien niet voldoende snelheid om de gewenste kwaliteit te leveren. De snelheid van je verbinding is afhankelijk van verschillende parameters. Graag verwijzen wij je hiervoor naar de betreffende paragraaf in onze technische bijlage. Deze vindt u terug op www.mixtus.be.

Wil je dat je correspondenten je telefoonnummer niet zien wanneer je hen opbelt?  Dat is mogelijk en volledig gratis!

Contacteer onze klantendienst op het nummer 03 331 31 00 of via support@mixtus.be indien je een anoniem oproepnummer wenst.

Deze gratis dienst wordt voor u binnen de 48u geactiveerd tijdens werkdagen. Je nummer zal dan bij elke uitgaande oproep verborgen blijven.  Om deze dienst te deactiveren neem je terug contact op met de klantendienst via het telefoonnummer 03 331 31 00 of via support@mixtus.be met vermelding van je naam en voornaam, aangevuld met je telefoonnummer. Wij deactiveren de dienst voor je binnen de 48u tijdens werkdagen.

Je modem beschikt over 2 telefoonpoorten : “PHONE 1″ en “PHONE 2″.
De mogelijkheid tot aansluiten van meerdere toestellen is van verschillende factoren afhankelijk:

Het gebruikte materiaal.

De achterkant van je modem bevat 2 PHONE poorten. Om meerdere telefoontoestellen aan te sluiten, sluit je een stekkerdoos RJ11 aan op PHONE 1.
PHONE 2 is dan gedeactiveerd, dus niet te gebruiken.

Opgelet: sommige toestellen op de markt zijn niet compatibel met ons systeem.

Er zijn bepaalde toestellen die vanuit een technisch oogpunt de kwaliteit van de lijn kunnen beïnvloeden. Wij raden je dan ook aan om deze te testen met één telefoonnummer, alvorens de andere toestellen aan te schakelen.

Mixtus biedt vanzelfsprekend ondersteuning voor faxtoestellen. Deze dienst kan je dan ook eenvoudig activeren. Hierna kan je je bestaande faxtoestel aansluiten op de telefoonuitgang van je modem.

Om je faxdienst te activeren, contacteer je onze klantendienst.  Deze optie kost je maandelijks slechts €5,00.

Deze info is enkel van toepassing voor klanten die gebruik maken van CPS (Carrier Pre Select) en dus nog over een Proximus telefoonlijn beschikken. Indien je hinder ondervindt met je vaste telefonie, is het belangrijk om eerst na te gaan of het probleem zich bij Mixtus of bij Proximus bevindt.

1. Wanneer je problemen ondervindt met zowel uitgaande als inkomende gesprekken, dan wend je je rechtstreeks tot de klantendienst van Proximus op het nummer 0800/22.400.
2. Indien je geen uitgaande gesprekken meer kan voeren vragen we je eerst een testgesprek te voeren met 1551 voor het nummer dat je tracht te bereiken. (vb. 1551016123123). Door deze test schakel je Mixtus uit en verloopt dit gesprek via Proximus.

– Komt dit testgesprek ook niet tot stand dan ligt het probleem bij de bestemmeling of heb je een verkeerd nummer ingegeven.
– Indien je dit gesprek wel zonder enig probleem kan voeren, hebben wij van jou volgende gegevens nodig:

– Het telefoonnummer waarmee je de oproep probeerde te voeren.
– Het nummer waarbij je de problemen ondervindt + eventueel het land (Duitsland, Frankrijk,…)
– De melding die je te horen krijgt (bezettoon, overbezettoon, een bepaalde boodschap, …)
– Een aantal tijdstippen (dag, uur) wanneer je dit nummer proberen te bereiken hebt.

Bezorg onze technische dienst bovenstaande gegevens via het nummer 022/900 900 of via e-mail: support@mixtus.be.

Bij problemen met de comfortdiensten bv. doorschakelingen, nummerweergave, voicemail,.. wend je je steeds tot de klantendienst van Proximus via het nummer 0800/22 400 daar deze diensten door Proximus worden geleverd en gefactureerd.

Controleer via de aanvraag pagina of onze diensten beschikbaar/leverbaar zijn op je nieuwe adres.

Wanneer onze diensten waarvan je momenteel geniet ook beschikbaar zijn op je nieuwe locatie, kan je heel eenvoudig je verhuis aanvragen via gewone post of mail. Het document voor een verhuisaanvraag kan je terugvinden via Administratieve Documenten

Indien onze diensten niet, of slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn op je nieuwe adres, neem dan contact op onze klantendienst via het nummer 03 331 31 00.

Gelieve je betaling zo snel mogelijk uit te voeren, en ons op de hoogte te brengen via finance@mixtus.be.

Voeg steeds een bewijs van betaling toe in je mail, met duidelijke vermelding van datum van betaling.

Bij verlies of diefstal moet je SIM kaart geblokkeerd worden. Neem onmiddellijk contact op met onze klantendienst via het nummer 03 331 31 00.

De snelheid van je internetverbinding is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld:

De plek waar je je bevindt: Is er een mast in de omgeving? Hoe ver bevind ik mij van de mast? Welk netwerk wordt er gedekt door de mast: 3,5G, 3G of EDGE?

De bezetting van de mast: Maken er vele surfers simultaan gebruik van de mast waarmee je verbonden bent? Is de mast overbelast?

Neen. Mixtus biedt enkel pakketten aan met ongelimiteerd volume.

De snelheid is bij elke gebruiker afhankelijk van de fysieke beperkingen van de lijn.

De naam van je draadloos netwerk kan gewijzigd worden bij installatie door onze technieker.

Op vraag kan deze worden ingesteld onder een SSID naam naar keuze. Indien deze naam niet werd ingesteld tijdens installatie, kan onze technische dienst dit voor je doen. Deze wijziging zal binnen de 48u worden uitgevoerd (tijdens werkdagen).

Om een wijziging in SSID naam aan te vragen, neem je contact op met onze technische dienst op het telefoonnummer 03 331 31 00, van maandag t.e.m. vrijdag van 08.00u tot 22.00u.

Wanneer u in een ander EU-land uw mobiele telefoon gebruikt om te bellen, sms’jes te sturen of te surfen, geldt er een maximum voor de kosten die uw mobiele provider u kan aanrekenen.

In de hele EU geldt het “Eurotarief” voor roaming, het maximumtarief voor mobiele diensten dat de buitensporig hoge kosten moet indammen.

Contacteer ons voor meer info over de EU-roamingtarieven.

Ben je al Mixtus-klant voor mobiel en wens je over te stappen naar één van onze nieuwe formules? Je hoeft dan geen nieuwe bestelling te plaatsen. Stuur een mailtje naar sales@mixtus.be of bel ons op het nummer 03 331 31 00. Wij doen het nodige om je tariefplan aan te passen.

Met Visual Voicemail van Mixtus, hoef je niet langer 1996 te bellen om je Voicemail berichten te beluisteren.  Je berichten worden rechtstreeks als audioberichten op je smartphone gedownload en in een lijst gezet.  Visual Voicemail is zowel voor Android (via Google Play) als voor IPhone beschikbaar.

Als één van je contacten een bericht heeft ingesproken, zie je automatisch zijn of haar naam en het nummer. Je kan in de applicatie:

  • de lijst van je voicemailberichten bekijken
  • kiezen welke berichten je wil beluisteren en in welke volgorde
  • een bericht wissen
  • een voicemailbericht beantwoorden door deze persoon terug te bellen of een sms te sturen
  • per SMS verwittigd worden van je faxmails
  • de weergave even onderbreken (pauze), stoppen, terugspoelen en doorspoelen
  • de toegangscode van je voicemail veranderen en je begroeting opnemen
  • andere bijzonder handige functies

Voor wie?

Visual voicemail is beschikbaar voor alle Mixtus klanten met een iPhone, Android smartphone of Windows Phone.

Je smartphone moet verbonden zijn met een mobiel netwerk (2G, 3G of 4G) of WiFi netwerk.

Hoeveel kost het ?

Visual voicemail gebruikt beperkte mobiele data (25 KB per 15 secondes), die wordt afgetrokken van je bundel. Als je geen data in je bundel hebt wordt het afgetrokken van je beltegoed (voor herlaadkaarten) of wordt het toegevoegd aan je volgende factuur (voor abonnementen).

Android en Windows Phone gebruikers kunnen visual voicemail gratis gebruiken via een WiFi netwerk.

Goed om weten

  • Je kan op elk ogenblik de VVM-app op je telefoon in- en uitschakelen zonder dat je daarvoor de voicemaildienst moet stopzetten. Je berichten blijven altijd toegankelijk via 1996.
  • Als om één of andere technische reden de Visual Voicemail-app niet reageert of langer dan 5 minuten onbeschikbaar is, ontvang je opnieuw sms’jes om je te waarschuwen dat je een bericht hebt ontvangen. Je berichten blijven altijd toegankelijk via 1996.

In het buitenland

In het buitenland geldt voor het downloaden van berichten het tarief van de buitenlandse operator (dataroamingtarief). Je ontvangt automatisch een visuele waarschuwing als je de app via roaming gebruikt.