Mixtus Belgium – Internet, TV, Mobiel & Vast Telefonie

FAQ

Waar ben je naar opzoek? Hoe kunnen we je helpen?

Wat is APP TV?

APP TV is de naam van het product dat tv via internet aanbiedt. Er zijn 3 verschillende abonnementen beschikbaar:
- APP TV Light: voor maar € 9,95/maand ontvang je meer dan 35 zenders waaronder ÉÉN, Canvas, VTM, Play4, NPO1 en FOX;
- APP TV Basic: voor € 14,95/maand, ontvang je meer dan 55 zenders, maar ook films en series op aanvraag. Bovendien krijg je toegang tot alles van Eleven Sports;
- APP TV Plus: voor € 19,95/maand krijg je meer dan 75 zenders bovenop alle films en series van LIONSGATE+, Canal+ Séries, BBC First, MTV, Nickelodeon, Love Nature,…

Waar kan ik App TV downloaden?

Je kan de TV VLAANDEREN app terugvinden in de App Store of Google Play Store van je smartphone, tablet of Smart TV.

Hoe werken de interactieve functies met APP TV?

Wil je meer te weten komen over de interactieve functies van APP TV. Ontdek alles op deze pagina.

Welke besturingssystemen heb ik minstens nodig om via APP tv te kijken?

Je smartphone moet over een recent besturingssysteem beschikken, zodat de app optimaal werkt. Besturingssystemen lager dan Android 6 of iOS 11.4 worden niet meer ondersteund.

Kan ik mijn app tv-abonnement gebruiken in het buitenland?

Indien je jouw APP TV-abonnement hebt aangekocht in België, kan je op al je schermen waar en wanneer je wilt binnen de Europese Unie naar al je tv-zenders kijken. Het is niet mogelijk om een APP TV-abonnement aan te maken in het buitenland.

Kan ik een gratis proefperiode krijgen?

Ja, de eerste 30 dagen kan je het APP TV abonnement volledig gratis testen. Als je tevreden bent over APP TV wordt je abonnement automatisch verlengd.

Hoe kan ik tv-kijken via APP TV?

Er zijn verschillende mogelijkheden om met een APP TV-abonnement je favoriete zenders te bekijken.
1. Aanmelden via de APP TV platform en kijk naar alle zenders via laptop of pc.
2. Aanmelden via de TV VLAANDEREN applicatie. Download de applicatie voor iOS of Android. Kijk alle zenders via smartphone of tablet. Je kan tot wel 5 toestellen op één account en met 2 schermen tegelijk tv-kijken. Je smartphone moet voorzien zijn van de volgende software-update: iOS 10 en Android 4.4.
3. Aanmelden via je Smart TV. Download de TV VLAANDEREN applicatie op je Smart TV en kijk alle zenders in full HD. Meer informatie over APP TV op je Smart TV vind je op deze pagina.

Hoe bel ik in het buitenland?

Bellen naar België
Druk +32 en het telefoonnummer van de gebruiker (zonder 0)
Voorbeeld: om naar het nummer 02 123 45 67 in Brussel te bellen: +32 2 123 45 67

Bellen naar een lokaal nummer
Druk 0 gevolgd door het telefoonnummer van de gebruiker
Voorbeeld: om in Duitsland naar het nummer + 49 30 123 45 67 te bellen: 030 123 45 67

Bellen naar een internationaal nummer
Druk + gevolgd door de landcode en het telefoonnummer van de gebruiker (zonder 0) en
Voorbeeld: om vanuit Londen naar het nummer 01 123 45 678 in Parijs te bellen:
+ 33 1 123 45 678

TIPS

  • maak gebruik van dezelfde regels om te SMS’en
  • bewaar in uw telefoonboek uw nummers in het internationale formaat (+32 XXXX). Zo kan u die nummers bellen vanuit België en vanuit het buitenland.

Dataverbinding instellingen

  • Bij APN, voer web.be in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.

iPhone / iPad

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Mobiel netwerk.
  • Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
  • Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
  • Kies Mobiel datanetwerk.
  • Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.
  • Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
  • Bij APN, voer web.be in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
  • Kies Mobiel netwerk.
  • Het toestel is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Startscherm.
  • Zet het toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren

Samsung

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Apps.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Bij NETWERKVERBINDINGEN, kies Meer netwerken.
  • Kies Mobiele netwerken.
  • Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
  • Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.
  • Kies Namen toegangspunten.
  • Kies het plus-symbool.
  • Bij Naam, voer Tellink in.
  • Bij APN, voer web.be in.
  • Bij Proxy, voer niets in.
  • Bij Poort, voer niets in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
  • Scroll naar beneden.
  • Bij MCC, voer 206 in.
  • Bij MNC, voer 10 in.
  • Bij Verificatietype, vink PAP aan.
  • Kies Type toegangspunt.
  • Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
  • Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.
  • Kies het opties-symbool.
  • Kies Opslaan.
  • Vink Mobiel internet aan.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Kies Apps.
  • Kies Internet.
  • Kies het opties-symbool.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Startpagina instellen.
  • Vink Overig aan.
  • Voer http://m.mobistar.be in.
  • Kies OK.
  • Kies Gereed.
  • Het toestel is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet
  • Keer terug naar het Startscherm

Hoe kan ik mijn oproepnummer verbergen wanneer ik bel?

De CLIR-functie verbergt uw oproepnummer bij uitgaande oproepen.
U kan deze optie activeren:

• Tijdelijk: vorm de code #31# gevolgd door het telefoonnummer van uw correspondent. Bevestig met de verzendtoets. Uw oproepnummer zal tijdens dit gesprek niet getoond worden. Bij uw volgende oproep wordt uw oproepnummer terug getoond, tenzij u opnieuw de code #31# vormt voor het oproepnummer.

• Permanent: of u deze mogelijkheid hebt en hoe u deze functie activeert, kan u terugvinden in de handleiding van uw toestel.

Hoe kan ik mijn oproepen doorschakelen naar een ander telefoonnummer?

Wil je enkel bepaalde inkomende oproepen doorschakelen naar een ander nummer? Dan heb je 3 mogelijkheden:

  • Enkel wanneer je gsm of telefoon uitstaat of je geen netwerkbereik hebt
    Om Call Forwarding te activeren: vorm **62*doorschakelnummer# en druk op verzenden
    Om Call Forwarding opnieuw uit te schakelen: vorm ##62#doorschakelnummer# en druk op verzenden

  • Enkel als je niet antwoord binnen de 20 seconden
    Om Call Forwarding te activeren: vorm **61*doorschakelnummer# en druk op verzenden
    Om Call Forwarding opnieuw uit te schakelen: vorm ##61#doorschakelnummer# en druk op verzenden

  • Enkel als je al in gesprek bent
    Om Call Forwarding te activeren: vorm **67*doorschakelnummer# en druk op verzenden
    Om Call Forwarding opnieuw uit te schakelen: vorm ##67#doorschakelnummer# en druk op verzenden

    Wil je je doorschakelingen annuleren?

Vorm ##21# en druk op verzenden

Waar kan ik mijn PUK-code terugvinden?

Je kunt je PUK-code vinden op je simkaart of op Mijn Mixtus. Heb je nog geen account voor Mijn Mixtus? Neem dan contact op met onze klantenservice 014 97 55 70.

Ik heb 3 maal de verkeerde PIN-code ingetoetst en mijn kaart is geblokkeerd.

Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een PUK-code nodig. Deze PUK-code bestaat uit 8 cijfers en heb je gekregen bij de aanschaf van je simkaart.

Mijn SIM-kaart is verloren of gestolen, wat kan ik doen?

Laat je oude simkaart zo snel mogelijk blokkeren en vraag gratis een nieuwe simkaart aan. Je telefoonnummer blijft behouden.

Om diefstal of verlies van je gsm aan te geven dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantendienst, op het nummer 014 97 55 70.

Je simkaart wordt dan onmiddellijk geblokkeerd om elk misbruik te vermijden. Let op: als wij je lijn blokkeren wegens verlies of diefstal van je toestel, dan is dat maar een tijdelijke schorsing van je lijn en geen opzegging. Je contract blijft dus geldig en je moet je maandelijkse bundel blijven betalen.

Je kunt ook je toestel laten blokkeren door ons het IMEI-nummer mee te delen dat je vindt op het aankoopbewijs of op de verpakking van je telefoon.

Hoe werkt Easy Switch?

Om de Easy Switch procedure te starten heb je je Easy Switch ID en je klantummer nodig. Het Easy Switch ID is de unieke identificatiecode waardoor je huidige operator weet welke dienst(en) precies moet worden stopgezet.

Je Easy Switch ID kan je terugvinden op je factuur.

Wat is Easy Switch?

Easy Switch is een gereguleerde procedure die het veranderen van operator gemakkelijker moet maken, en dubbele facturatie vermijdt. De voorwaarde is wel dat je over een actieve vaste internetverbinding beschikt, voor residentieel gebruik. Meer officiële informatie vind je op http://bipt.be/public/files/nl/22020/20160916.pdf

Indien je kiest voor Easy Switch geef je Mixtus het mandaat om je contract bij je huidige operator te beëindigen. Indien je huidige contract ook vaste en/of mobiele telefonie bevat, kan je op dat mandaat ook aanduiden wat er met je vaste en/of mobiele telefoonnummer(s) moet gebeuren: de diensten ofwel bij je huidige operator behouden, ofwel naar Mixtus overdragen, ofwel de dienst annuleren.

Nadat de diensten bij je nieuwe operator zijn geactiveerd, zal je huidige operator worden verzocht om je huidige contract stop te zetten. Je kan zelf kiezen wanneer je nieuwe operator dit verzoek indient.

Welke technologie gebruikt Mixtus voor zijn vaste telefonie?

Heb je gekozen voor een Mixtus abonnement waar vaste telefonie inbegrepen is? Om van deze dienst gebruik te maken volstaat het om je telefoontoestel aan te sluiten via de PHONE 1 poort achteraan je Mixtus modem.

De Mixtus modem maakt voor je gesprekken gebruik van de VoIP software (spraak over internet). Telkens wanneer je een gesprek voert, reserveert je Mixtus modem een deel van de bandbreedte specifiek als spraakkanaal. Je internet en/of televisie gebruik ondervindt hiervan geen enkele hinder.

Kwaliteitsproblemen bij in- en/of uitgaande oproepen

Wanneer je een gesprek voert, reserveert de Mixtus modem een deel van de bandbreedte dat voorzien is als spraakkanaal. Het pluspunt hier is dat dit je internet en/of televisiegebruik niet beïnvloedt. Indien je toch storingen ondervindt tijdens je communicaties, zoals bijvoorbeeld ruis op de lijn, haperende of wegvallende stemmen, robot-achtige stemmen,… neem dan contact op met onze technische dienst via het nummer 03 331 31 00, zodat één van onze medewerkers je te woord kan staan.

Meestal betreft het een probleem met de bandbreedte : je internetverbinding biedt misschien niet voldoende snelheid om de gewenste kwaliteit te leveren. De snelheid van je verbinding is afhankelijk van verschillende parameters. Graag verwijzen wij je hiervoor naar de betreffende paragraaf in onze technische bijlage. Deze vindt u terug op www.mixtus.be.

Het nummer weergeven of verbergen bij uitgaande oproepen

Wil je dat je correspondenten je telefoonnummer niet zien wanneer je hen opbelt?  Dat is mogelijk en volledig gratis!

Contacteer onze klantendienst op het nummer 03 331 31 00 of via support@mixtus.be indien je een anoniem oproepnummer wenst.

Deze gratis dienst wordt voor u binnen de 48u geactiveerd tijdens werkdagen. Je nummer zal dan bij elke uitgaande oproep verborgen blijven.  Om deze dienst te deactiveren neem je terug contact op met de klantendienst via het telefoonnummer 03 331 31 00 of via support@mixtus.be met vermelding van je naam en voornaam, aangevuld met je telefoonnummer. Wij deactiveren de dienst voor je binnen de 48u tijdens werkdagen.

Hoeveel telefoontoestellen kan ik op mijn Mixtus modem aansluiten?

Je modem beschikt over 2 telefoonpoorten : “PHONE 1″ en “PHONE 2″.

De mogelijkheid tot aansluiten van meerdere toestellen is van verschillende factoren afhankelijk:

Het gebruikte materiaal.

De achterkant van je modem bevat 2 PHONE poorten. Om meerdere telefoontoestellen aan te sluiten, sluit je een stekkerdoos RJ11 aan op PHONE 1.

PHONE 2 is dan gedeactiveerd, dus niet te gebruiken.

Opgelet: sommige toestellen op de markt zijn niet compatibel met ons systeem.

Er zijn bepaalde toestellen die vanuit een technisch oogpunt de kwaliteit van de lijn kunnen beïnvloeden. Wij raden je dan ook aan om deze te testen met één telefoonnummer, alvorens de andere toestellen aan te schakelen.

Kan ik een fax gebruiken op mijn Mixtus lijn?

Mixtus biedt vanzelfsprekend ondersteuning voor faxtoestellen. Deze dienst kan je dan ook eenvoudig activeren. Hierna kan je je bestaande faxtoestel aansluiten op de telefoonuitgang van je modem.

Om je faxdienst te activeren, contacteer je onze klantendienst.  Deze optie kost je maandelijks slechts €5,00.

Storing vaste telefonie (CPS)

Deze info is enkel van toepassing voor klanten die gebruik maken van CPS (Carrier Pre Select) en dus nog over een Proximus telefoonlijn beschikken. Indien je hinder ondervindt met je vaste telefonie, is het belangrijk om eerst na te gaan of het probleem zich bij Mixtus of bij Proximus bevindt.

1. Wanneer je problemen ondervindt met zowel uitgaande als inkomende gesprekken, dan wend je je rechtstreeks tot de klantendienst van Proximus op het nummer 0800/22.400.

2. Indien je geen uitgaande gesprekken meer kan voeren vragen we je eerst een testgesprek te voeren met 1551 voor het nummer dat je tracht te bereiken. (vb. 1551016123123). Door deze test schakel je Mixtus uit en verloopt dit gesprek via Proximus.

- Komt dit testgesprek ook niet tot stand dan ligt het probleem bij de bestemmeling of heb je een verkeerd nummer ingegeven

– Indien je dit gesprek wel zonder enig probleem kan voeren, hebben wij van jou volgende gegevens nodig:

– Het telefoonnummer waarmee je de oproep probeerde te voeren.

– Het nummer waarbij je de problemen ondervindt + eventueel het land (Duitsland, Frankrijk,…)

– De melding die je te horen krijgt (bezettoon, overbezettoon, een bepaalde boodschap, …)

– Een aantal tijdstippen (dag, uur) wanneer je dit nummer proberen te bereiken hebt.

Bezorg onze technische dienst bovenstaande gegevens via het nummer 022/900 900 of via e-mail: support@mixtus.be.

Bij problemen met de comfortdiensten bv. doorschakelingen, nummerweergave, voicemail,.. wend je je steeds tot de klantendienst van Proximus via het nummer 0800/22 400 daar deze diensten door Proximus worden geleverd en gefactureerd.

Ik verhuis. Welke stappen moet ik ondernemen?

Wanneer onze diensten waarvan je momenteel geniet ook beschikbaar zijn op je nieuwe locatie middels een Proximus aansluiting, kan je heel eenvoudig je verhuis aanvragen via gewone post of mail. Het document voor een verhuisaanvraag kan je terugvinden via Administratieve Documenten

Indien onze diensten niet, of slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn op je nieuwe adres, neem dan contact op onze klantendienst via het nummer 014 97 55 70.

Ik ben vergeten mijn factuur te betalen. Wat moet ik doen?

Gelieve je betaling zo snel mogelijk uit te voeren, en ons op de hoogte te brengen via finance@mixtus.be.

Voeg steeds een bewijs van betaling toe in je mail, met duidelijke vermelding van datum van betaling.

Hoe wordt de snelheid van mijn internetverbinding bepaald?

Gelieve je betaling zo snel mogelijk uit te voeren, en ons op de hoogte te brengen via finance@mixtus.be.

Voeg steeds een bewijs van betaling toe in je mail, met duidelijke vermelding van datum van betaling.

Stijgt mijn Mixtus factuur indien mijn internetverkeer stijgt?

De snelheid van je internetverbinding is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld:

De plek waar je je bevindt: Is er een mast in de omgeving? Hoe ver bevind ik mij van de mast? Welk netwerk wordt er gedekt door de mast: 3,5G, 3G of EDGE!

De bezetting van de mast: Maken er vele surfers simultaan gebruik van de mast waarmee je verbonden bent? Is de mast overbelast?

Hoe kan ik de naam van mijn draadloos netwerk wijzigen?

De naam van je draadloos netwerk kan gewijzigd worden bij installatie door onze technieker.

Op vraag kan deze worden ingesteld onder een SSID naam naar keuze. Indien deze naam niet werd ingesteld tijdens installatie, kan onze technische dienst dit voor je doen. Deze wijziging zal binnen de 48u worden uitgevoerd (tijdens werkdagen).


Om een wijziging in SSID naam aan te vragen, neem je contact op met onze technische dienst op het telefoonnummer 014 97 55 70, van maandag t.e.m. vrijdag van 08.00u tot 21.00u.

Roamingkosten

Wanneer u in een ander EU-land uw mobiele telefoon gebruikt om te bellen, sms’jes te sturen of te surfen, geldt er een maximum voor de kosten die uw mobiele provider u kan aanrekenen.

In de hele EU geldt het “Eurotarief” voor roaming, het maximumtarief voor mobiele diensten dat de buitensporig hoge kosten moet indammen.

Contacteer ons voor meer info over de EU-roamingtarieven.

Ik vertrek op vakantie en heb mijn satelliet abonnement al even niet meer gebruikt. Wat nu?

a. Heractiveer je kaart


Als je je kaart al enige tijd niet gebruikt hebt, dan is het nodig om deze te heractiveren. Zet je tv op VTM en vraag vervolgens online een heractivatiesignaal aan, of sms het nummer van je smartcard naar het nummer +32 (0) 477 60 66 60. Je kaart is binnen het uur opnieuw geactiveerd.

b. Herlaad je zenderlijst


Nieuwe TV VLAANDEREN ontvangers krijgen regelmatig een automatische update van de frequenties, maar oudere modellen vereisen af en toe een nieuwe manuele (in)lading van de zenderlijst. Het stappenplan is afhankelijk van je decoder. Klik hier en selecteer je decoder.

Hoe kan ik tv-kijken met TV VLAANDEREN?

Je kan tv-kijken op 3 manieren:
- Via internet: met APP TV kijk je tv via je smartphone, tablet, Smart TV of pc. Hiervoor heb je enkel een internetverbinding nodig.
- Via satelliet: ontvang het tv-signaal rechtstreeks via een satellietschotel.
- Via antenne: met Antenne TV ontvang je de 17 populairste zenders in Vlaanderen.

Kan ik TV VLAANDEREN in het buitenland kijken?

Ja, dat kan. Tv via satelliet en internet kan je bekijken in heel Europa. Voor APP TV heb je een goede internetverbinding nodig en een Belgisch adres voor je registratie. Wil je enkel betalen voor de periode (minimum 30 dagen) dat je op vakantie bent dan kan je kiezen voor Vakantie TV.

Hoe werkt de 30 dagen gratis proefperiode?

De eerste 30 dagen kan je het APP TV abonnement volledig gratis testen. Als je tevreden bent over APP TV wordt je abonnement automatisch verlengd. Je zal een reminder ontvangen drie dagen voor de proefperiode afloopt. Je kan je APP TV-abonnement maandelijks stopzetten tijdens of na de proefperiode van 30 dagen.