Waar ben je naar opzoek? Hoe kunnen we je helpen?

Controleer de bekabeling en kijk of alles stevig is ingestoken. Ook de uitrichting van je antenne kan de oorzaak zijn.

Hier is hoe je de positie van de antenne optimaliseert: Zet je tv op de zender vtm en verander de positie van de antenne tot je optimaal beeld en geluid hebt. Een verschuiving van enkele centimeters is vaak al voldoende. Plaats de antenne zo dicht mogelijk bij een raam en vrij van enige obstakels of voorwerpen die de ontvangst kunnen beïnvloeden: niet achter een gordijn, niet achter de tv of naast toestellen zoals een modem, een tablet of andere elektronica die signalen uitsturen of ontvangen.

Blijf je zenders hebben die uitvallen, gebruik dan eens onze signaalkaart om te zien of op jouw adres de antenne buiten plaatsen een betere oplossing kan zijn voor het ontvangen van het tv-signaal.

Antenne TV werkt enkel in Vlaanderen en Brussel. Om te zien of Antenne TV beschikbaar is bij jou thuis, kan je kijken op de signaalkaart en je adres invullen om te weten of je een binnenhuis- of buitenhuisantenne nodig hebt.

In de rode zones kan je het DVB-T2 signaal binnen ontvangen. In de groene zones moet je de antenne buiten plaatsen.

Geen beeld meer met je Antenne? Er zijn 2 oplossingen die dit probleem snel en gemakkelijk kunnen oplossen:

1. Zet je tv aan op de zender vtm en wacht enkele minuten. De CI+ module zal proberen het tv-signaal opnieuw op te pikken en je kaart te heractiveren.

2. Staat de antenne nog steeds op dezelfde positie als voordien? Controleer de bekabeling en kijk of alles stevig is ingestoken. Zet je tv op de zender vtm en verander de positie van de antenne tot je optimaal beeld en geluid hebt. Een verschuiving van enkele centimeters is vaak al voldoende. Plaats de antenne zo dicht mogelijk bij een raam en vrij van enige obstakels of voorwerpen die de ontvangst kunnen beïnvloeden: niet achter een gordijn, niet achter de tv of naast toestellen zoals een modem, een tablet of andere elektronica.

Aandachtspunt: Het kan ook mogelijk zijn dat je laatste betaling van even geleden is mislukt en daardoor je smartcard is geblokkeerd.