Waar ben je naar opzoek? Hoe kunnen we je helpen?

Bellen naar België
Druk +32 en het telefoonnummer van de gebruiker (zonder 0)
Voorbeeld: om naar het nummer 02 123 45 67 in Brussel te bellen: +32 2 123 45 67

Bellen naar een lokaal nummer
Druk 0 gevolgd door het telefoonnummer van de gebruiker
Voorbeeld: om in Duitsland naar het nummer + 49 30 123 45 67 te bellen: 030 123 45 67

Bellen naar een internationaal nummer
Druk + gevolgd door de landcode en het telefoonnummer van de gebruiker (zonder 0) en
Voorbeeld: om vanuit Londen naar het nummer 01 123 45 678 in Parijs te bellen:
+ 33 1 123 45 678

TIPS

  • maak gebruik van dezelfde regels om te SMS’en
  • bewaar in uw telefoonboek uw nummers in het internationale formaat (+32 XXXX). Zo kan u die nummers bellen vanuit België en vanuit het buitenland.
  • Bij APN, voer web.be in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.

iPhone / iPad

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Mobiel netwerk.
  • Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
  • Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
  • Kies Mobiel datanetwerk.
  • Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.
  • Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
  • Bij APN, voer web.be in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
  • Kies Mobiel netwerk.
  • Het toestel is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Startscherm.
  • Zet het toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren

Samsung

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Apps.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Bij NETWERKVERBINDINGEN, kies Meer netwerken.
  • Kies Mobiele netwerken.
  • Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
  • Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.
  • Kies Namen toegangspunten.
  • Kies het plus-symbool.
  • Bij Naam, voer Tellink in.
  • Bij APN, voer web.be in.
  • Bij Proxy, voer niets in.
  • Bij Poort, voer niets in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
  • Bij Wachtwoord, voer niets in.
  • Scroll naar beneden.
  • Bij MCC, voer 206 in.
  • Bij MNC, voer 10 in.
  • Bij Verificatietype, vink PAP aan.
  • Kies Type toegangspunt.
  • Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
  • Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.
  • Kies het opties-symbool.
  • Kies Opslaan.
  • Vink Mobiel internet aan.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Kies Apps.
  • Kies Internet.
  • Kies het opties-symbool.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Instellingen.
  • Kies Startpagina instellen.
  • Vink Overig aan.
  • Voer http://m.mobistar.be in.
  • Kies OK.
  • Kies Gereed.
  • Het toestel is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet
  • Keer terug naar het Startscherm

De CLIR-functie verbergt uw oproepnummer bij uitgaande oproepen.
U kan deze optie activeren:

Tijdelijk: vorm de code #31# gevolgd door het telefoonnummer van uw correspondent. Bevestig met de verzendtoets. Uw oproepnummer zal tijdens dit gesprek niet getoond worden. Bij uw volgende oproep wordt uw oproepnummer terug getoond, tenzij u opnieuw de code #31# vormt voor het oproepnummer.

Permanent: of u deze mogelijkheid hebt en hoe u deze functie activeert, kan u terugvinden in de handleiding van uw toestel.

Wil je enkel bepaalde inkomende oproepen doorschakelen naar een ander nummer? Dan heb je 3 mogelijkheden:

  • Enkel wanneer je gsm of telefoon uitstaat of je geen netwerkbereik hebt
    Om Call Forwarding te activeren: vorm **62*doorschakelnummer# en druk op verzenden
    Om Call Forwarding opnieuw uit te schakelen: vorm ##62#doorschakelnummer# en druk op verzenden
  • Enkel als je niet antwoord binnen de 20 seconden
    Om Call Forwarding te activeren: vorm **61*doorschakelnummer# en druk op verzenden
    Om Call Forwarding opnieuw uit te schakelen: vorm ##61#doorschakelnummer# en druk op verzenden
  • Enkel als je al in gesprek bent
    Om Call Forwarding te activeren: vorm **67*doorschakelnummer# en druk op verzenden
    Om Call Forwarding opnieuw uit te schakelen: vorm ##67#doorschakelnummer# en druk op verzenden

Wil je je doorschakelingen annuleren?

Vorm ##21# en druk op verzenden

Je kunt je PUK-code vinden op je simkaart of op Mijn Mixtus. Heb je nog geen account voor Mijn Mixtus? Neem dan contact op met onze klantenservice 014 97 55 70.

Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een PUK-code nodig. Deze PUK-code bestaat uit 8 cijfers en heb je gekregen bij de aanschaf van je simkaart.

Laat je oude simkaart zo snel mogelijk blokkeren en vraag gratis een nieuwe simkaart aan. Je telefoonnummer blijft behouden.

Om diefstal of verlies van je gsm aan te geven dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantendienst, op het nummer 014 97 55 70.

Je simkaart wordt dan onmiddellijk geblokkeerd om elk misbruik te vermijden. Let op: als wij je lijn blokkeren wegens verlies of diefstal van je toestel, dan is dat maar een tijdelijke schorsing van je lijn en geen opzegging. Je contract blijft dus geldig en je moet je maandelijkse bundel blijven betalen.

Je kunt ook je toestel laten blokkeren door ons het IMEI-nummer mee te delen dat je vindt op het aankoopbewijs of op de verpakking van je telefoon.

Wanneer u in een ander EU-land uw mobiele telefoon gebruikt om te bellen, sms’jes te sturen of te surfen, geldt er een maximum voor de kosten die uw mobiele provider u kan aanrekenen.

In de hele EU geldt het “Eurotarief” voor roaming, het maximumtarief voor mobiele diensten dat de buitensporig hoge kosten moet indammen.

Contacteer ons voor meer info over de EU-roamingtarieven.